Błąd P2015 klap kolektora? Radzimy w jaki sposób poradzić sobie z usterką!

Jeżeli posiadasz samochód VW, Audi, Seat, Skoda od 2008 r. wyposażony w jeden z wysokoprężnych motorów z rodziny 2.0 TDI Common Rail jest bardzo prawdopodobne, że kiedyś spotkasz się z błędem P2015 informującym o błędnej pracy klap kolektora ssącego. Jeśli zapaliła się kontrolka Check Engine informująca o wadliwej pracy silnika a kod błędu to P2015 lub 008213 albo 18447 to przyczyną usterki jest najprawdopodobniej zużyty lub uszkodzony plastikowy ogranicznik na osi przechodzącej przez kolektor ssący silnika.

Dokładna lista symboli silników VAG, których dotyczył problem z wadliwą prac klap kolektora znajduje się poniżej:

CAAB 2.0 TDI 102KM,
CAGA 2.0 TDI 143KM,
CAGB 2.0 TDI 136KM,
CAGC 2.0 TDI 120KM,
CAHA 2.0 TDI 170KM,
CAHB 2.0 TDI 163KM,
CBAA 2.0 TDI 136KM,
CBAB 2.0 TDI 140KM,
CBAC 2.0 TDI 143KM,
CBBB 2.0 TDI 170KM,
CBDA 2.0 TDI 136KM,
CBDB 2.0 TDI 140KM,
CBDC 2.0 TDI 110KM,
CEGA 2.0 TDI 170KM,
CJAA 2.0 TDI 140KM,
CMEA 2.0 TDI 143KM

Co robić? Po pierwsze – nie panikuj!

Nie wymieniaj całego kolektora ssącego (koszt ok. 2000 zł). Zazwyczaj cały kolektor jest sprawny a uszkodzeniu uległ jedynie plastikowy ogranicznik przechodzący przez jego oś.

Sprawdź typ kolektora ssącego

W silnikach z rodziny 2.0 TDI Common Rail występowały dwa rodzaje kolektorów ssących – plastikowy o numerze OE 03L129711AG i aluminiowy o numerze OE 03L129711E. W zależności od typu kolektora, będziesz mógł dobrać odpowiedni element naprawczy.

Zamów detal naprawczy, który rozwiązuje problem

Aluminiowe detale naprawcze, które możesz zamówić w naszym sklepie w zupełności zastępują zużyty fabryczny plastikowy ogranicznik i prawdopodobnie rozwiążą problem wadliwej pracy klap kolektora. Tutaj dostępny jest element naprawczy w wersji do kolektora aluminiowego, a w tym miejscu do kolektora plastikowego. Przed zakupem koniecznie sprawdź czy numer nastawnika kolektora znajduję się na poniższej liście:

A2C59506246,
A2C53248883,
A2C92454100,
VAG 03L129086,
VAG 03L129086V,
VAG 03L129086V120,
VDO A2C53248883,
VDO A2C59506246

Jeśli numer znajduję się na liście – wszystko się zgadza, pozostaje zamówić detal naprawczy. Jeżeli nie potrafisz porównać lub znaleźć tych numerów – po prostu skontaktuj się z naszym doradcą technicznym.

Zamówiłeś element naprawczy i zastanawiasz się co dalej?

Montaż detalu naprawczego nie jest skomplikowany i wymaga jedynie podstawowych narzędzi. Wszelkie instrukcje i filmy instruktażowe dotyczące zamontowania elementu zawsze znajdziesz na naszej stronie internetowej. Jeśli nie masz na to czasu – zleć montaż warsztatowi lub mechanikowi samochodowemu – koszt usługi nie powinien być wygórowany.

Czy naprawa jest bezpieczna dla mojego samochodu?

Odpowiedź na tak zadane pytanie może być tylko jedna – tak, metoda naprawy i sam element został wielokrotnie przetestowany i jest w pełni bezpieczny dla silnika samochodu i jego osprzętu. DEFFNER posiada wieloletnie doświadczenie na rynku części samochodowych, które pozwala dostarczać klientom tylko sprawdzone, przetestowane i funkcjonalne produkty.

A co jeśli detal naprawczy DEFFNER nie rozwiąże moich kłopotów?

W sytuacji gdy nasz produkt nie rozwiązałby problemu P2015 to możesz go zwrócić i otrzymać zwrot pieniędzy (do 14 dni od dnia otrzymania przesyłki).

Naprawa błędu P2015 nie musi kosztować majątku

Rozwiązanie problemów z błędnym działaniem klap kolektora w silnikach z rodziny 2.0 TDI Common Rail wcale nie musi kosztować majątku – wystarczy detal naprawczy i problem masz z głowy.

Loading...