Jak zadbać o prawidłowe działanie siłowników DEFFNER?
Po montażu siłowników DEFFNER może się okazać, że klapa bagażnika nadal działa nieprawidłowo.
Przyczyną jest brak kalibracji modułu sterującego po montażu siłowników.
Zdarza się, że po montażu klapa nadal unosi się do połowy. Czasami samowolne opada po częściowym otwarciu. Przyczyną jest brak kalibracji.
Dzieje się tak zwłaszcza, kiedy przez dłuższy czas użytkownik jeździł z uszkodzonymi siłownikami, siłowniki się rozpadły, zardzewiały, uszkodziła się wiązka itp.
Jak zrobić kalibrację?
Przede wszystkim w pierwszej kolejności należy wyczyścić wszystkie błędy, które zapisane są w pamięci modułu sterującego klapą. Służyć do tego może dowolny interfejs diagnostyczny obsługujący VOLVO. Ponieważ klapa elektryczna jest jednym z modułów komfortu, błędu nie zobaczysz na wyświetlaczu czy w komputerze auta. Widoczny jest tylko po podłączeniu stosownego kabla diagnostycznego (np. VIDA).
Jeśli błędy w module sterującym będą zapisane, kalibracja nie będzie możliwa. Podobna procedura jest przy wymianie szyb bocznych. Przed kalibracją wysokości podnoszenia szyb sterowanych elektrycznie musisz usunąć błędy, inaczej kalibracja nie jest możliwa.
Po usunięciu błędów można przejść do procesu kalibracji.
Wysokość unoszenia klapy użytkownik może zaprogramować samodzielnie.
1. W tym celu otwórz klapę bagażnika.
2. Tuż po zwolnieniu zamka przytrzymaj klapę, by siłowniki nie zaczęły unosić klapy. Jeśli nie zdążyłeś, nie zatrzymuj ich na siłę!.
3. Unieś ręcznie klapę bagażnika na odpowiednią dla Ciebie wysokość. Ustaw ją tak, by sięgać do przycisku zamykania i nie uderzać głową w klapę, jednocześnie niezbyt wysoko, by ograniczyć ryzyko uderzenia klapą np. w garażu.
4. Wciśnij i przytrzymaj przez 5-10 sek. przycisk zamykający klapę (ten z prawej strony, umieszczony w tapicerce klapy).
5. Zamknij standardowo klapę.
6. Od następnego razu klapa powinna się otwierać i zamykać poprawnie, na ustawioną przed chwilą wysokość.
Jak się upewnić, czy nie masz zapisanych żadnych błędów w pamięci modułu sterującego klapą? (a nie masz interfejsu diagnostycznego, by sprawdzić błędy w komputerze)
Jeśli nie masz pewności, czy procedura kalibracji wysokości klapy jest aktywna, unieś klapę i spróbuj ją tymczasowo zaprogramować na 30-50 proc.wysokości (procedurą opisaną powyżej). Jeśli moduł nie zapamięta wysokości i nadal będzie unosił klapę na maksymalną wysokość, oznacza to, że w pamięci są nie wykasowane błędy. Należy je wykasować interfejsem diagnostycznym, by procedura kalibracji była możliwa.
Pamiętaj, że siłowniki mają wbudowany moduł bezpieczeństwa. Wielokrotne, ciągłe otwarcie i zamknięcie klapy (>10 razy) spowoduje czasowe wyłączenie działania siłowników. Nie obawiaj się. To standardowa procedura bezpieczeństwa, celem ochrony przed przegrzaniem silniczka.
Siłowniki elektryczne DEFFNER dedykowane do Volvo XC60 możesz zakupić w naszym sklepie online pod tym adresem